55 Grader Nord er en webshop, der sælger spejdergrej og udstyr til friluftsliv. Corona og nedlukning af foreningsaktiviteter har været hårdt for omsætningen på spejdergrej – til gengæld har coronaens øgede fokus på friluftsliv været en mulighed, som 55 Grader Nord er i fuld gang med at udnytte.
Ifølge Henrik fra 55Nord var valget af Business Central oplagt, da det ikke kun er et godt økonomistyringssystem, men også kan integreres med Shopify webshop og Tasklet Factory, som er et anerkendt og godt lagersystem med håndscanner. Det tager nu under et minut at plukke en ordre.
Ifølge Henrik fra 55Nord var valget af Business Central oplagt, da det ikke kun er et godt økonomistyringssystem, men også kan integreres med Shopify webshop og Tasklet Factory, som er et anerkendt og godt lagersystem med håndscanner. Det tager nu under et minut at plukke en ordre.
55 Grader Nord er en webshop, der sælger spejdergrej og udstyr til friluftsliv. Corona og nedlukning af foreningsaktiviteter har været hårdt for omsætningen på spejdergrej – til gengæld har coronaens øgede fokus på friluftsliv været en mulighed, som 55 Grader Nord er i fuld gang med at udnytte.
– 80 % af omsætningen på vores webshop har traditionelt været spejdergrej. Særligt under corona, med nedlukning af spejderaktiviteterne, var det sårbart for os. Vi besluttede derfor at accelerere vores planer om at brede markedet ud til outdoor generelt, indleder Henrik Brændgaard, e-commerce manager hos 55 Grader Nord.
“Nu kan vi håndtere 71 % flere ordrer med samme kapacitet. Det tager under et minut at plukke en ordre, og vores fejlpluk er faldet fra 5 % til under 1 %”
Og netop lagerhåndteringen er en vigtig brik i den samlede løsning hos 55 Grader Nord, forklarer lagerchef Karsten Jensen.
Hvis vi skulle vækste vores webshop, skulle lageret følge med. Den gode integration fra Business Central til Tasklet Factory lagersystemet kunne passe lige ind hos os, nærmest plug and play. Med Tasklet Factory er vi gået direkte fra papir og kuglepen til en fuldt integreret håndscanner-løsning, fortæller Karsten.
Nu kan vi håndtere 71 % flere ordrer med samme kapacitet. Det tager under et minut at plukke en ordre, og vores fejlpluk er faldet fra 5 % til under 1 %, siger Karsten.
Med så stort tryk på ordrer og omsætning er driftsstabilitet alfa og omega. Med den gamle, specialudviklede løsning blev intet vedligeholdt automatisk, og det gav sig blandt andet udslag på driftsstabiliteten. Men det ser helt anderledes ud nu.
“Og så er det fedt, at ERPgruppen stiller en kæmpe, online skole til rådighed, hvor jeg kan finde alle mulige kurser og forløb, jeg bare kan terpe igennem og få en masse viden ud af.”
Mange er forbeholdne over for at vælge en standardløsning af frygt for at blive låst i deres it-setup. Men det forholder sig omvendt, er Karstens erfaring.
Med Business Central er mange ting gjort nemmere. I vores gamle løsning kunne et lille ønske om en ændring eller tilpasning hurtigt blive stort og kompliceret, fordi vi skulle have fat i eksterne konsulenter. Nu sidder jeg selv med fingrene i motoren og kan sætte tingene op, eventuelt med lidt vejledning fra ERPgruppen, forklarer Karsten.
Business Central har i det hele taget været nemt og hurtigt at lære at bruge. Og så er det fedt, at ERPgruppen stiller en kæmpe, online skole til rådighed, hvor jeg kan finde alle mulige kurser og forløb, jeg bare kan terpe igennem og få en masse viden ud af, fastslår Karsten.
ERPgruppen er et IT- og konsulenthus, der leverer viden, rådgivning og IT-løsninger inden for Microsoft Dynamics og Microsoft Power Platform.
Essen 9, 6000 Kolding
CVR: 30 82 49 46