EQM 365 Udlejning
Alt hvad du har brug for i én enkel løsning
EQM 365 Udlejning
Det gælder alle forretningsområder – lige fra økonomi, bogholderi, indkøb, salg, lager, kunder, medarbejdere, projekter og produktion.
Udover at administrere økonomien kan I også skabe større synlighed på tværs af forsyningskæden, optimere salgsprocesserne og omsætningsmulighederne, yde en bedre kundeservice, sikre god styring af projekter samt mange andre spændende muligheder.
Objektmodulet
Objektmodulet er kernen i EQM-løsningen. Modulet giver et komplet overblik over alle posteringer på alle lejeobjekter i virksomheden. Hvert stykke udstyr eller lejeenhed er repræsenteret som et unikt objekt i databasen.
Oplysninger om indtægter og omkostninger på hvert objekt kan vises ved hjælp af dialogboksen, der udfører en databaseforespørgsel. Arbejdere, der er involveret i vedligeholdelse af udstyr, kan indtaste typen og omkostningerne for hver serviceopgave. Objektmodulet er fuldt integreret med lejemodulet og servicemodulet, hvilket undgår duplikerede data, manuelle processer og tværmodul inkonsistens.
Objektmodulet er også integreret med standardkøbs-, lager-, service-, anlægsaktiver og salgsmoduler i Microsoft Dynamics 365 Business Central. Alle omkostninger og indtægter genereret af disse moduler vil blive vist i formularer og rapporter på det enkelte objekt, objekttyper og objektgrupper.
Udlejningsmodulet
Udlejningsmodulet bruges af front office-personalet, der arbejder med kunder og giver mulighed for at kontrollere tilgængelighed, etablere tilbud og kontrakter for leje af udstyr, stilladser, bulkartikler og arbejdskraft.
Til genstandstypen kan der være knyttet yderligere gebyrer vedrørende etablering og opsigelse af lejekontrakten. Tilgængelighedskalenderen giver brugeren det samlede overblik over og adgang til lejeopgørelsen, hvilke objekter udlejes til hvem, hvilke objekter der er tilgængelige fra hvilke lokationer osv.
Brugerne kan selv fastsætte kriterier for rapporter og statistik.
EQM 365 Rental anvender logikken og den gennemprøvede teknologi fra Microsoft Dynamics 365 Business Central, den underliggende ERP-software, der dagligt bruges af over 2.000.000 brugere hos mere end 120.000 virksomheder i over 50 lande.
Funktioner og fordele
- Centraliser administrationen med et brugervenligt Dashboard, der giver dig ét enkelt softwaresystem, der håndterer al din udlejning af udstyr, salg, service og økonomiske krav.
- Håndterer let bulkvarer og forsyninger, arbejdskraft, levering og afhentningsafgifter, ekstern behandling, fremleje og genudlejning.
- Få bedre indsigt i din virksomhed med tilgængelighedskalenderen, som fortæller dig præcis, hvilken beholdning der er tilgængelig, og hvor den befinder sig.
- Saml eller sælg kits til højværdi eller byggevarer, der skal leveres med konstruktionsartikler e.l.
Få fuldstændigt overblik over:
- Lifte
- Lastbiler
- Bulldozere
- Kraner
- Traktorer
- Gravemaskiner
- Stilladser
- Og meget mere
Funktionalitet
- Service og vedligeholdelsesstyring
- Udstyrsstyring
- Lejestyring
- Enheds forsendelse og planlægning
- Enkel integration med dine eksisterende arbejdsgange
- Sporing og rapportering af service, salg og aktiviteter
- Mulighed for Business Intelligence-løsninger
- Skalerbare, fleksible muligheder
Fordele
- Styr dine omkostninger og øg rentabiliteten
- Administrer dine lejekontrakter, fra tilbud til kontrakt, levering, returnering og fakturering
- Opret værkstedsordrer baseret på planlagte tjenester eller ad hoc reparationsbehov
- Mulighed for at samle sæt med skabeloner og individuelle lejer
- Få bedre styr på sporing af dine forbrugsvarer såsom diamantklinger
- Bedre styring og sporing af afkast
- Overblik over alle dine lejefakturaer og ordrer med komplet historie
- Forenkle din lagerstyring på tværs af alle placeringer
- Få indsigt i, hvilke aktiver der er mest rentable
- Forbedre og tage bedre kontrol over din kundeservice med øget indsigt i virksomheden
- Giver dig mulighed for lettere at konvertere tilbud til kontrakter