ERPgruppens generelle handelsbetingelser
Herunder følger standardbetingelser for handel med ERPgruppen ApS – CVR: 30824946
(senest revideret: marts 2024)
1. ERPgruppen ApS
ERPgruppen er en IT- og konsulentvirksomhed, der leverer support, rådgivning og IT-løsninger til Microsoft Dynamics 365 og Power Platform.
2. Anvendelse
Følgende standardbetingelser gælder for samarbejde mellem ERPgruppen og ERPgruppens kunder.
Disse standardbetingelser gælder, medmindre andet er aftalt skriftligt.
3. Fakturering og betaling
Fakturering af faste månedlige omkostninger sker samlet ved bestilling af første licens til Dynamics 365 Business Central eller Dynamics 365 Sales.
Ønsker du som kunde ikke at oprette alle brugerlicenser ved opstart, fakturerer ERPgruppen et samlet indkøbsgebyr kr. 2.500,- på de øvrige licenser og eventuelle øvrige tilkøb senere.
Fakturering af tilkøb sker hver mandag i lige uger, af foregående 14 dages leverancer, så kunden løbende er opdateret med de ydelser, ERPgruppen har leveret. Fakturering sker uanset om projektet er afsluttet eller ej.
Faktura vil blive sendt pr. mail til kunden med betalingsbetingelse otte dage netto. Ved udebleven betaling tilskrives renter af vores tilgodehavende med procesrente (Nationalbankens udlånsrente +8 % p.a.). Renter beregnes fra forfaldsdatoen. Renter og rykkergebyrer opkræves i henhold til gældende lovgivning.
Fakturering af abonnementer sker 30 dage forud for en periode á 12 måneder, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem ERPgruppen og kunden.
Ved udebleven betaling i mere end 20 dage fra forfaldsdato, kan ERPgruppen lukke adgang til ERP-systemet. For at få genåbnet adgang til ERP-systemet eller få udlæst kundens data, opkræves et gebyr på kr. 2.500,-.
4. Priser
ERPgruppen kan regulere den aftalte pris årligt pr. 1. juli efter nettoprisindeks (basisår januar 2015 = 100) med udviklingen i indeks fra 1. juli året før. Dog minimum 2% p.a. Alle priser er oplyst i danske kroner ekskl. moms.
Priserne er baseret på levering inden for normal arbejdstid, som er mandag til torsdag kl. 8:00 – 16:00, fredag kl. 8:00 – 15:00. Hvis kunden ønsker levering uden for normal arbejdstid, afregnes timerne til ERPgruppens normale timetakst i henhold til følgende: 1-3 timer efter normal arbejdstid afregnes med en timepris på +50%. Efterfølgende timer, inklusive lørdag, søn- og helligdage, afregnes med en timepris på +100%. Der tages forbehold for ændring af normal åbningstid i ferieperioder.
Konsulentassistance (via telefon, e-mail eller ved programmering) faktureres per påbegyndt 15 minutter. Telefonisk support starter fra opkaldsstart til sagen er løst og registreret. Support via e-mail starter ved læsning af e-mail til besvarelse/ løsning af opgave og registrering er sket. Ved support på ’Købers’adresse beregnes honoraret fra ERPgruppens medarbejdere kører fra kontoret, til opgaven er løst, og medarbejderen er tilbage på kontoret.
5. Levering
Medmindre andet er aftalt skriftligt, sker levering til kunden via fjernsupport til kunden. Ved levering på anden vis vil afregning af transport blive faktureret kunden. Dette afregnes med en timepris på kr. 1.000,- efter medgået tid (heri er medregnet kørselsgodtgørelse). Kunden vil ligeledes blive faktureret for eventuelle udgifter til bro, færge, fly, parkering, forplejning og øvrige omkostninger i forbindelse med levering.
Ønsker du som kunde at ændre konditioner og tider i den aftalte onboardingplan, fakturerer ERPgruppen et omplanlægningsgebyr på kr. 2.500,-
Melder du som kunde fra mindre end 72 timer før aftalt start af onboardingforløb, fakturerer ERPgruppen de planlagte timer fuldt og helt.
Flytter/udskyder du som kunde et planlagt onboardingforløb, er ERPgruppen ikke længere forpligtet af fastlagt deadline for idriftsættelse.
6. Varighed og opsigelse
I det tilfælde, at der er behov for et variabelt antal brugere i løbet af året, kan der tilkøbes licenser. Justering i antallet af licenser sker med en måneds varsel. Licenser med månedlig binding vil blive faktureret med et tillæg på 20%.
Det er muligt at tilføje yderligere brugere ved behov i løbet af tegningsperioden (1 år). Eventuelt reduktion i antallet af licenser/brugere kan foretages ved årsdato.
7. ERPgruppens ansvar
ERPgruppen er kun ansvarlig for egne ydelser og handlinger. ERPgruppen kan derfor ikke gøres ansvarlig for forhold, der er relateret til software og ydelser leveret af Microsoft, tredjepart og/eller kunden selv.
ERPgruppen kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tab af data, tab forårsaget af IT-virus eller lignende, uanset om disse tab måtte skyldes ERPgruppens forhold.
Erstatningssummen kan maksimalt være tilsvarende investeringssummen.
8. Underleverandør / tredjeparts ansvar
Såfremt ydelser helt eller delvist består af levering af software (eller andre ydelser og produkter) gennem ERPgruppen fra Microsoft og tredjepart/underleverandør, vil sådanne ydelser være omfattet af de betingelser, der er gældende for den omhandlende tredjeparts leverancer. Ydelserne vil dermed være omfattet af de garantier, ansvarsbegrænsninger, ansvarsfraskrivelser og andre betingelser, som Microsoft og den omhandlende tredjepart stiller.
ERPgruppen kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle fejl og mangler i sådanne ydelser, og ERPgruppen giver derfor ikke nogen form for garanti eller refusion for disse ydelser fra tredjepart (herunder fra leverandører af software, f.eks. Microsoft).
9. Tavshedspligt
Både ERPgruppen og kunden er gensidigt omfattet af markedsføringslovens §19.
ERPgruppen har tavshedspligt om alle informationer om kunden, som ERPgruppen måtte komme i besiddelse af. ERPgruppen skal sikre, at modtagne oplysninger ikke videregives eller anvendes til andre formål end de, der følger det, der er aftalt med kunden.
10. Tillæg vedr. Databeskyttelsesforordningen (GDPR)
ERPgruppen og kunden garanterer gensidigt at ville overholde alle forpligtelser ifølge lov om behandling af personoplysninger.
ERPgruppen ApS overholder den til enhver tid gældende lovgivning på området (Dansk udgave).
Med henvisning til den indgåede samarbejdsaftale og datatilsynets vejledende principper vedrørende IT-konsulentydelser, er ERPgruppen ApS ikke at betragte som Databehandler.
Det ligger ikke i aftalen, at ERPgruppens konsulenter skal behandle personoplysninger efter instruks, og det er ikke ERPgruppens formål at behandle persondata. Der er dermed ikke en situation, hvor der er tale om en databehandlerkonstruktion (Datatilsynets vejledende principper).
11. Force Majeure
Til force majeure henregnes strejke, lockout, brand, oversvømmelser, omfattende driftsforstyrrelser, krigstilstand, myndighedernes foranstaltninger, udebleven eller fejlagtig leverance fra underleverandører, tyveri, hærværk eller andre hændelser, hvor ERPgruppen bliver ude af stand til helt eller delvist at opfylde sine forpligtelser. Ved force majeure er ERPgruppen berettiget til at udskyde eller annullere sine ydelser.
12. Persondatapolitik
ERPgruppen har stort fokus på, at indsamling, behandling og brug af persondata stemmer overens med gældende regler for persondataforordningen.
ERPgruppen behandler kundens personoplysninger med det formål at kunne levere løsninger til kunden, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende kundens køb.
Oplysningerne opbevares på ubestemt tid med det formål at skabe historik og arkivere eventuel dialog og aftale.
Kunden har til enhver tid ret til, jvf. persondataloven, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om kunden og få slettet disse oplysninger. Kunden kan altid rette henvendelse via mail: mail@erpgruppen.dk.
ERPgruppen vedligeholder en samlende beskrivelse af sin persondatapolitik på websiderne: https://erpgruppen.dk/cookiepolitik/ & https://erpgruppen.dk/privatlivspolitik/
13. Nyhedsbrev
Ved accept af tilbud giver du som kunde samtykke til, at ERPgruppen må sende elektronisk post (f.eks. e-mail) samt anden markedsføring via sociale medier (LinkedIn, Facebook m.fl.) og ServiceApp’en i Business Central. Det kan være vedrørende om videndeling, undervisning, rådgivning, nye produkter, kampagner og konkurrencer.
Dine kundeoplysninger bruger ERPgruppen til bedre at kunne målrette eksempelvis nyhedsbreve til kunden. Oplysningerne videregives ikke til tredjepart uden for ERPgruppen, uden at kunden har givet samtykke hertil. Nyheder vedrører/omhandler typisk ERPgruppen og dennes produktsortiment.
Kunden kan til enhver tid let afmelde sig ERPgruppens nyhedsbrev. ERPgruppen vedligeholder en uddybende beskrivelse af sin politik vedrørende nyhedsbreve i sine cookie- og privatlivspolitkker, som beskrevet under punkt 12.
14. Tvister
Enhver uoverensstemmelse vedrørende aftalen, dens fortolkning eller udfyldning skal afgøres ved retten i Kolding.
–
–
Standardbetingelser for NEMviden 365
Følgende standardbetingelser er gældende for ERPgruppens vidensportal ’NEMviden365’.
(Senest revideret marts 2024).
Disse standardbetingelser gælder som tillæg til ERPgruppen ApS’ generelle standardbetingelser https://erpgruppen.dk/jura/standardbetingelser/
1. Anvendelse
Disse standardbetingelser gælder for samarbejdet mellem ERPgruppen og ERPgruppens kunder. Betingelserne gælder medmindre andet er aftalt skriftligt.
NEMviden365 et særskilt tilbud om viden, læring og support, som udbydes af ERPgruppen ApS. Adgang fås via abonnement som tilkøb til Microsoft Dynamics 365 Business Central.
2. NEMviden365
Abonnementet kommer i tre varianter; Basic, Standard og Premium. Hver bruger af NEMviden365 registreres som ”navngiven bruger”.
Med hver af abonnementer følger fri adgang til træning på ERPgruppens videnportal online – herunder fri adgang til guides og træningsvideoer. Abonnement giver ligeledes adgang til ERPgruppens løbende inspirationswebinarer.
Kunder med ét af de tre abonnementer kan også benytte sig af frie træningsplaner til nye medarbejdere.
2.1 Basic
Adgang med ’NEMviden365 Basic’ faktureres pr. bruger som fast månedligt abonnement og betales forud. Abonnementet giver mulighed for viden og inspiration til nedsat timepris.
2.2 Standard
Adgang med ‘NEMviden365 Standard’ faktureres som fast månedligt abonnement og indeholder adgang for et fast antal navngivne brugere som standard. Yderligere brugere kan oprettes mod en fast månedlig merpris pr. bruger.
’NEMviden365 Standard’ giver også adgang til fri brugersupport.
Det er en forudsætning for tegning af ’NEMviden365 Standard’, at licenserne til Business Central er placeret hos ERPgruppen ApS og ligeledes er implementeret af os.
2.3 Premium
Adgang med ’NEMviden365 Premium’ faktureres som fast månedligt abonnement og indeholder adgang for et fast antal navngivne brugere som standard. Yderligere brugere kan oprettes mod en fast månedlig merpris pr. bruger.
Med ’NEMviden365 Premium’ følger mulighed for 20 timers gratis hjælp af konsulent/udvikler fra ERPgruppen. Disse timer kan dog først tages i brug af kunden, når Microsoft Dynamics 365 Business Central er leveret og sat i drift, og onboarding er afsluttet. Timesaldo nulstilles årligt, hvorefter kunden har nye 20 timer.
’NEMviden365 Premium’ giver også adgang til fri brugersupport.
Det er en forudsætning for tegning af ’NEMviden365 Premium’, at licenserne til Business Central er placeret hos ERPgruppen ApS og ligeledes er implementeret af os.
3. Brugersupport
Brugersupport dækker alle relevante supportspørgsmål inden for brugerhjælp til den daglige brug og funktionalitet af Microsoft Dynamics 365 Business Central, herunder også tredjepartsløsninger (Apps), der er implementeret i Microsoft Dynamics 365 Business Central af ERPgruppen.
Support gives via telefon og mail direkte via ERPgruppens kundeservice 70 70 70 66 og via mail: support@erpgruppen.dk. Support kan også ydes direkte igennem ERPgruppens Service App i Business Central.
Brugersupport foregår inden for normal åbningstid – mandag-torsdag 08:00-16:00 og fredag 08:00-15:00. Support foretaget uden for normal åbningstid eller ydet ved direkte kontakt til en konsulent faktureres til ERPgruppens normale timetakst.
Brugersupport dækker ikke support til f.eks. nye opsætninger, tilpasning, fejlrettelse, fejlfinding, undervisning, udvikling/programmering, opsætning af printere og andet hardware eller software uden for Microsoft Dynamics 365 Business Central, eller hjælp til regnskab, lovgivning o.lign.
Support hertil afregnes efter ERPgruppens normale timetakst for konsulentassistance. Denne liste er ikke udtømmende.
Du kan som kunde til enhver tid få afklaret af ERPgruppen, om en problemstilling er dækket af den supportaftale, der følger dit abonnement. Det er ERPgruppen, der afgør, hvad der falder under ’supportspørgsmål’.
3.1 Support med ‘NEMviden365 Basic’
Der følger ikke umiddelbart gratis support med til abonnementet, ‘NEMviden 365 Basic’. Men ‘Basic’-abonnenter får adgang til brugersupport til en reduceret timepris á kr. 1.000,-.
Henvendelser til brugersupport beregnes efter påbegyndt kvarter.
Support ydet via direkte kontakt til en konsulent faktureres til ERPgruppens normale timepris.
4. Softwareservice
ERPgruppen sørger for assistance til indrapportering af fejl ved softwareleverandør (herunder Microsoft og tredjepartsløsninger), som ligger uden for ERPgruppens ansvar, jvnf. ERPgruppens ’Generelle Standardbetingelser’ under afsnittet ’Underleverandør/tredjeparts ansvar’. Dette gælder dog kun ved tegning af abonnementerne ’NEMviden365 Standard’ eller ’NEMviden365 Premium’.
Softwareservice til ’NEMviden365 Basic’ tilkøber du som tillæg til dit abonnement. Servicen vil ellers blive faktureret til reduceret timepris á kr. 1.000,-.
5. Fakturering
Ved fakturering af ’NEMviden365’-abonnement modtager kunden første faktura ved bestilling af den første ’Dynamics 365 Business Central’-licens. I de tilfælde, hvor Business Central allerede er opstartet, faktureres umiddelbart efter opstart af ’NEMviden365’-abonnementet.
Faktura gælder for løbende måned plus 1 år. Medmindre andet er aftalt, sker fakturering forud for en periode á 12 måneder. Mod et tillæg på 10% kan der i stedet faktureres forud for en periode á tre måneder.
Fakturering af ’NEMviden365’-abonnement vil følge fakturering af Business Central, hvis disse licenser ligger hos ERPgruppen ApS.
Alle priser er oplyst i danske kroner ekskl. moms.
6. Opsigelse
ERPgruppen kan til enhver tid opsige et abonnement til ’NEMviden365’ med 30 dages varsel. Eventuel refusion af forudbetalt beløb sker i dette tilfælde forholdsmæssigt.
Hvis ERPgruppen foretager ændringer, der væsentligt forringer kundevilkårene, kan kunden opsige sit abonnement til ’NEMviden365’ med 30 dages varsel. Forudbetalt abonnement vil sådanne tilfælde i udgangspunktet ikke blive tilbagebetalt.
Bindingsperioden for ’NEMviden365’-abonnementer er 12 måneder. Abonnementer forlænges automatisk med ny tilsvarende periode, medmindre det skriftligt er blevet opsagt. Opsigelse skal ske til ERPgruppen senest en måned inden udløb.
Opsigelse skal ske skriftligt via mail til: faktura@erpgruppen.dk.